גלקסי טכנולוגיות

untitled-design---2021-02-14t002556_optimized.780

אבולוציה של הסרת קעקועים בלייזר

תאריך פרסום: 31/1/2021

יותר מתמיד קעקועים זה דבר מקובל ונחשב לאומנות גוף. אך אנשים עם קעקועים עדיין צריכים להישאר מודעים לאפשרות שיום אחד הם כבר לא ירצו בכך. מומחים בתעשייה טוענים כי 50 אחוז מהאנשים עם קעקועים ישקלו מתישהו להסיר אותם.

החדשות הטובות הן שהיום יש יותר אפשרויות מאי פעם בכל הנוגע להסרת קעקועים. טכניקות לייזר חדשות שיפרו את התוצאות, הפחיתו את הסיכונים והרחיבו את קשת האוכלוסייה שיכולה ליהנות מטכנולוגיה זו.

ישנם שלושה סוגים של לייזרים להסרת קעקועים: אלכסנדריט, YAG ורובי. כל אחד מהם עובד על צבעים ותרכובות פיגמנט שונות, ולכן רופא העור ישתמש בלייזר אחד או בשילוב בהתאם לאופי הקעקוע הספציפי.

הסרת קעקועים בלייזר מבוססת על יישום מוצלח של פוטותרמוליזה סלקטיבית. הטכנולוגיה עובדת בפולסים קצרים מאוד בטווח ננו שנייה בעלי אנרגיה גבוהה, אלומת הלייזר נקלטת באופן סלקטיבי בצבע דיו הקעקוע. האנרגיה גבוהה גורמת לדיו הקעקוע להתפצל לחלקיקי פיגמנט קטנים יותר אשר מוסרים על ידי המערכת החיסונית של הגוף.

החימום המהיר של המלנוזומים הופך מים ציטופלזמיים לקיטור, מה שמביא את הדיו להיספג במערכת הלימפטית. חל שינוי פתאומי בתכונות ההצטלקות הקלות של העור, אשר ניכר קלינית כהלבנה או כפור. הקפאה מונעת חדירה נוספת של לייזר לעור.

כיום האבולוציה בטכנולוגיה הלייזר יצרה מכשירים המסוגלים להתמקד בפיגמנטים של הדיו ולפתח טכניקות מתקדמות להסרת הקעקוע. טכנולוגיה זו מיושמת במכשיר ה-PicoSure בעל גל בטווח 532 nm, 755 nm, 1,064 nm  ועוצמה בין 300-750 פיקו-שנייה שהיא המקבילה לשנייה מתוך 37,000 שנים.  אשר מחקרים אחרונים של Brauer et al. הדגימו את היעילות של לייזר בטיפול בקעקועים כחולים וירוקים ו 75% העלמות בטיפול אחד או שניים בלבד.

בין אם מדובר קעקוע קטן על הקרסול או בעיצוב גדול המכסה מחצית מהגב, ברוב המקרים טיפולי לייזר יכולים להסיר עד 95 אחוז מקעקוע.

נא למלא פרטים להרשמה