גלקסי טכנולוגיות

untitled-design---2021-02-14t002309_optimized.018

מהי היפרפיגמנציה ואיך ניתן לטפל?

היפרפיגמנטציה היא תופעה המתרחשת עקב עלייה בפיגמנט העור (לרוב מלנין) ונוצרת על ידי חשיפה לשמש, תרופות, דלקות בעור ושינויים הורמונליים.

היפרפיגמנטציה של העור מסווגת לשלוש קבוצות עיקריות:

  • גידולי עור שפירים המכילים פיגמנט.
  • גידולי עור ממאירים המכילים פיגמנט, כולל קרצינומה של תאי בסיס (פיגמנט) או מלנומה.
  • מצבי עור פיגמנטריים, כגון כתמי גיל או מלזמה.

 

מלזמה – היפרפיגמנטציה המופיעה בפנים, בעיקר אצל נשים; על המצח, האף והלחיים העליונות יש המכנים אותה מסכת הריון משום שהיא קשורה לשינויים הורמונליים ומופיעה במקרים רבים במהלך הריון. יכולה להיווצר גם בעקבות חשיפה לשמש ולתרופות מסוימות.

המלזמה מסווגת לפי עומק פיגמנט: שכבת עור עליונה (אפידרמיס), שכבת עור תחתונה (דרמיס) או שתיהן יחדיו.

הטיפול במלזמה היעיל ביותר הוא שילוב של תכשירים מקומיים וטיפול בלייזר המותאם אישית לכל מטופל על פי סוג העור, הגוון וסוג המלזמה. אחד הטיפולים היעילים ביותר הנו טיפול בלייזר פרקציונארי 1540nm. קרני הלייזר באורך גל זה חודרות את שכבת האפידרמיס, ומחממות את רקמת הדרמיס ליצירת התקרשות (קואגולציה) בעומק הרקמה ובצפיפות גבוהה. האפקט הקואגולטיבי, יזרז את החלפת הרקמה שניזוקה, ובנוסף יסייע להחלפת התאים הפיגמנטרים הפגומים בתאים חדשים.

 

לנטיגו סולארי- כתמי גיל או כתמי כבד המופיעים בעיקר בפנים וגב הידיים החשופים לשמש. צורתם שטוחה עם קצוות מוגדרים בגוונים חומים בהירים עד כהים הנוצרים על ידי עלייה במלנין בתאי העור העליונים הנקראים קרטינוציטים. כתמי גיל מופיעים לצד סימנים נוספים להזדקנות העור, כמו ירידה בגמישות העור והופעת נימים שבורים.

הטיפול היעיל ביותר הוא באמצעות שימוש בקרני אור (ידית MaxG) הנספגים חזק בפיגמנט הממוקם על פני שטח העור, ובעצם גורמים לכוויה מבוקרת וסלקטיבית. פגיעה זו תשפעל תהליך ריפוי פצע (wound healing process) במהלכו תאי מערכת החיסון יתקנו את האזור הפגוע ברקמה ויחדשו את הרקמה. הטיפול משפיע רק על כתמי העור עצמם וזאת בשל הסלקטיביות הגבוהה של קרני האור; הוא אינו בטקסטורת עור בעייתית או מחדש את העור שמסביב. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור כתמי גיל רבים המלווים בקמטים, ניתן לשלב מספר סוגים של טיפולי לייזר.

 

Poikiloderma of Civatte הוא מצב דרמטולוגי, שכיח יותר בקרב נשים, המופיע עם שינוי צבע חום אדמדם על מחשוף החזה וצידי הצוואר. הוא מאופיין בהרחבת כלי דם קטנים, עודף או היעדר פיגמנט וניוון העור (ירידה בסיבי הקולגן וגמישות שכבת הדרמיס). המצב נגרם מחשיפה ממושכת לקרני השמש.

הטיפול היעיל ביותר הוא טיפול בקרן אור (Optimized Pulse Light), היכול לשפר את מראה העור בצורה דרמטית מכיוון שהוא משפיע על כלי הדם וגם על הכתמים. לעיתים, ניתן לשלב טיפול זה עם טיפולים אחרים שיעזרו לייעל את התוצאות.

 

 

נא למלא פרטים להרשמה