גלקסי טכנולוגיות

עיצוב ללא שם (65)

שיעור הורמונאלי וכיצד מטפלים

צמיחת שיער הורמונלית היא דבר טבעי שמתרחש אצל כל אחד ואחת מאיתנו בגיל ההתבגרות. ואולם כאשר באים לטיפול הסרת שיער בלייזר, תהיה התייחסות שונה עבור צמיחת השיער, וטיפול הסרת השיער באזורים הורמונאליים לעומת אזורים שאינם הורמונאליים. חשוב לדעת בעצם מהם האזורים ההורמונליים, כיצד ניתן לטפל? מהי האסטרטגיה הנכונה לטיפול באזורים אלו? כיצד באים לידי ביטוי הבדלים בטכנולוגיות בטיפול באזור כזה?

כדי לענות על כך, תחילה צריך לברר: מה הם האזורים הלא הורמונליים? והתשובה היא: האזורים הלא הורמונליים הם האזורים בהם צמיחת השיער אחידה אצל כלל האוכלוסייה; בתי שחי, מפשעות, ידיים תחתונות ורגליים תחתונות – אלו האזורים שבהגדרה שלהם הם אזורים שאינם הורמונליים.
כעת, לאחר שביררנו מהם האזורים הלא הורמונאליים, מובן כי כל אזור אחר בגוף בו יש צמיחת שיער נחשב כאזור הורמונלי. ואולם, יש לסייג את החלוקה הדיכוטומית של אזורי גוף להורמונליים / לא הורמונליים. בגיל ההתבגרות בו ישנה סערה הורמונאלית בגוף מתחילה צמיחת שיער בכל אזורי הגוף – ועל כן ניתן לומר כי כל הגוף מגיב לשינויים ההורמונאליים ולסערת הורמוני המין בגיל ההתבגרות או כתוצאה מהריון והנקה.
בנוסף, החלוקה הזו המעט דיכוטומית בין אזורים הורמונליים ולא הורמונליים, לפעמים לא כל כך קשורה עם המציאות משום שהחלוקה האמיתית היא מעט סובייקטיבית ואינדיבידואלית; אצל כל אחד ואחת מאיתנו האזורים ההורמונאליים והלא הורמונאליים קצת משתנים – אזורים שמוגדרים אזורים הורמונליים הרבה פעמים יכולים להכיל בתוכם אזורים לא הורמונאליים, וההפך.
לדוגמא אזור הפנים הנחשב כאזור הורמונלי משום שבו הצמיחה אינה סטנדרטית, ואולם גם באזור הפנים ישנם אזורים כמו השפם או הגבות שהצמיחה בהם אינה נובעת משינויים הורמונאליים אלא הצמיחה בהם סטנדרטית. האזור ההורמונאלי ביותר בפנים אצל נשים הוא אזור הפאות, הצוואר ואזור הסנטר. דוגמא נוספת והופכית היא אזור המפשעות, הנחשב כאזור לא הורמונאלי אך באזור השפתיים בדרך כלל תופיע צמיחת שיער הורמונאלית.
אבחון נכון לצמיחה הורמונאלית לוקחת בחשבון גם את האזור בגוף בו מופיעה הצמיחה וגם את אופי השיערה. בדרך כלל צמיחה הורמונאלית מאופיינת בצמיחת שיער יותר דק ופלומתי וממילא גם שורש השיערה מצוי גבוה יותר בתוך רקמת העור הפנימית (הדרמיס) וקרובה יותר לשכבת העור השטחית – האפידרמיס.
כאשר ניגשים לטפל באזורים ההורמונאליים, או בשיער פלומתי הורמונאלי, חשוב שהמטופל/ת יידע כי התוצאות המתקבלות הנן פחות איכותיות ועשויות לקחת יותר זמן ויותר מפגשים. ואמנם, כאשר מגבשים אסטרטגיית טיפול נכונה – ניתן להשיג תוצאות טובות יותר.
חשוב מאד לבחור טכנולוגיה מתאימה לטיפול באזורים הורמונליים. טכנולוגיה שכזו מאופיינת בבטיחות מקסימאלית השומרת על אזורי גוף עדינים כגון אזור הפנים ואזורים אינטימיים. ולעומת זאת עדיין מאפשרת חוזק עוצמה מקסימאלית שניתן להפיק בכל פולס, בסוג קרן האור, ובמפתח האור היוצר את אורך המוקד השונה.
כאשר בוחרים טכנולוגיה שאיננה מתאימה להסרת שיער באזורים הורמונאליים – טכנולוגיה שאנה חזקה דיה על מנת להרוס את הזקיק ו/או ברמת בטיחות נמוכה, דווחו תופעות לוואי הכוללות שיעור מרובה באזור או באזור סמוך, כוויות והצטלקויות.
טכנולוגיה המאפשרת גיוס רב של כוח בכל פולס בלי להתפשר על בטיחות, ומפתחי אור אותם ניתן להתאים, יתרמו הן לנזק משמעותי יותר לזקיק השיערה והן לדיוק הפגיעה בהתאם למיקום הזקיק המשתנה. באזורים ההורמונאליים בו השיער בדרך כלל פלומתי, דק וחסר פיגמנט, יהיה יתרון משמעותי לטכנולוגיות חזקות יותר ולעדשות מותאמות המאפשרות למקד את האנרגיה בעומק משתנה ברקמת העור.

נא למלא פרטים להרשמה